لیگ قهرمانان اروپا آرشیو خبر ها
كلید نیوكمپ در دستان این 2 بازیكن

كلید نیوكمپ در دستان این 2 بازیكن

 

شاید امید بیشتر بیانكونری‌ها در نبرد حساس امشب در نیوكمپ به شعبده‌بازی‌های دیبالا، ماشین گلزنی هیگواین، تجربه بوفون، صلابت خط دفاعی و هدایت متفكرانه الگری باشد، اما تحلیل ماسیمو پاوان (یكی از كارشناسان فوتبال در رسانه‌های ایتالیا) ، كلید كسب امتیاز از دستانِ كاتالان‌ها را نه در احتمالات ذكر شده، كه در دستان 2 بازیكن بوسنیایی و فرانسوی یووه در میانه زمین می‌داند.

 

بعد از نمایش قابل قبول در دیدار مقابل شنبه شب، حالا دیگر با اطمینان بیشتری می‌توان از هماهنگی آنها صحبت به میان آورد. میرالم پیانیچ و بلیز ماتوئیدی هر دو از آزمون جدال در مقابل كیه‌وو موفق بیرون آمدند و به خوبی نقش پوششی‌شان در میانه زمین را ایفا كردند.

 

وی در ادامه نوشته‌اش یادآور شده:

 

هرچند یكسان دانستن شرایط و چالش‌های رویارویی مقابل بارسلونا در نیوكمپ به نسبت كیه‌وو آنهم با محرومانِ تعیین كننده یووه ناعادلانه به نظر برسد اما از طرف دیگر می‌توان به فرم ایده‌آل زوج پیانیج ― ماتوئیدی امیدهای فراوانی بست.

 

پاوان با بررسی دقیق آمار كیفی این دو بازیكن خاطرنشان كرده است:

 

آنها كه با دقت عملكرد اخیر این دو بازیكن در تركیب یووه را دیده‌اند، قبول دارند هر دو در شرایط فیزیكی بسیار خوبی به سر می‌برند، جنگندگی قابل اتكایی در میانه میدان دارند و در هر دو فاز دفاعی و هجومی كاملاً در خدمت اهداف تاكتیكی تیم حركت می‌كنند. بررسی میزان دوندگی آنها در مقابل كیه‌وو نیز نشان می‌دهد هر دو با آمار تقریبی 14 كیلومتر دویدن، تلاشی غیرقابل كتمان در زمین دارند و همین نكته می‌تواند حداقل بر روی كاغذ، آنها را در تقابل با زوج اینیستا ― راكیتیچ كه در مجموع 5 سال از آنها مسن‌تر هستند، به كنترل و برتری بیشتری امیدوار كند؛ هرچند زوج میانی بارسا در دیدار مقابل اسپانیول عملكرد تحسین برانگیزی از خود نشان داد.

 

این كارشناس فوتبال در بخش پایانی تحلیلش بیان كرده:

 

نكته و توالی مهمی كه پیانیچ و ماتوئیدی باید به دقت آن را انجام دهند؛ مراعاتِ تقدم و تأخیر وظایف‌شان در دیدار مقابل بارسلونا است. به نظر می‌رسد وظیفه نخست آنها پوشش مناسب و كنترل دامنه حملات بارسا در ساختار دفاعی تیم و سپس ایجاد فضا برای دیبالا و استفاده از موقعیت‌ها برای انتقال حركت تیم از فاز دفاعی به هجومی است.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: